DE DIENSTVERLENENDE GEMEENTE VAN MORGEN!

Morgen! staat voor een andere manier van dienstverlening. Als gemeente moeten we meer naar de mensen toe en betrekken we mensen nóg meer bij plannen en projecten. De gemeente staat inwoners bij en is vraagbaak voor allerhande vragen die leven. Daarbij werkt de gemeente vanuit gelijkwaardigheid en vertrouwen.

Communicatie van de gemeente

● De lijntjes en het contact tussen onze inwoners en de medewerkers van de gemeente moeten korter en beter. De medewerkers moeten veel meer naar de inwoners toe. We zorgen voor extra geld om dit mogelijk te maken. Naast deze korte lijntjes zouden medewerkers herkenbaarder moeten zijn als medewerker van de gemeente.

● Er moet letterlijk en figuurlijk geen drempel zijn om bij de gemeente binnen te stappen voor vragen die je als inwoner hebt.

● De gemeente stelt een duidelijk burgerparticipatiebeleid op, zodat de inwoner vooraf weet waar hij aan toe is en welke rol er van hem wordt verwacht.

● De website van de gemeente moet toegankelijker worden en met name de zoekfunctie moet worden verbeterd.

● Het succes van alle projecten of veranderingen staat of valt met goede en tijdige communicatie tussen inwoners en overheid. Daarbij is het elkaar serieus nemen en goed naar elkaar luisteren onmisbaar.

● De gemeente voert een positief personeelsbeleid om ervaren medewerkers blijvend te binden aan onze gemeente. Dit om naast het aantrekken van jonge medewerkers de kennis en ervaring voor de gemeente te behouden.


Actief in veiligheid

● Bij de aanpak van leegstand op het platteland, in woonwijken en op Dombosch 1 & 2 moet er op worden toegezien dat er geen ondermijnende criminaliteit, illegale handel, wietteelt etc. plaatsvindt.

● Handhaving is geen doel op zich, maar is belangrijk om misstanden op diverse gebieden te voorkomen of op te lossen.

22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven